Boston Unveiled
Mage: The Awakening
144
238:-

Boston Unveiled är det första supplementet till Mage: The Awakening och bygger vidare på den kampanjmiljö i området runt Boston som introduceras i grundboken. Staden har under hela USA:s historia varit en central plats för de uppvaknade, och mystiska pakter från nationens första tid har fortfarande inverkan på den övernaturliga politiken.

Boken börjar med en kortare genomgång av områdets historia och geografi, främst de delar som vanliga människor aldrig lagt märke till. Efter det följer en noggrann beskrivning av de viktigaste grupperingarna i Boston, både magiker från den atlantiska traditionen, dess svurna fiender och helt oberoende maktfaktorer. Denna sektion är den överlägset största vilket gör att alla medlemmar i dessa grupper kan beskrivas, de flesta med fulla spelvärden. Texten är dessutom fylld med korta äventyrsuppslag. Ett så stort fokus på individuella spelledarpersoner ger en annorlunda känsla mot hur andra företag brukar hanterar områdesböcker. Boston Unveiled bygger på konflikter mellan individer lika mycket som mellan kollektiv.

Jag var mycket skeptisk till layout och illustrationer i grundboken till Mage och det har tyvärr inte blivit speciellt mycket bättre i Boston. I övrigt är det här ett bra supplement och ett utmärkt val som första tillbehör. Även de som inte tänkt spela i Boston kan ha stor nytta av ett ordentligt exempel på hur man kan använda Mage, eftersom spelet är så pass brett. Den sista delen av boken, som beskriver drömvärden och andeplanet, är särskilt bra. Med den mix av material som presenteras borde de flesta ha lätt att skapa intessanta äventyr. Som en introduktion till spel i området finns det även ett kort introduktionsscenario.

Boston Unveiled är en bra start på utgivningen till Mage: The Awakening. Om det fortsätter i samma stil, med reservation för layouten, kommer spelet att bli en värdig uppföljare till gamla Mage: The Ascension.

Sätt ditt eget betyg på Boston Unveiled!

Totalt har 4 personer röstat.
Intryck 4,5