Untold Legends – Brotherhood of the Blade
Activision
Sony online Entertainment
Rollspel

499:-
  Intryck: 9     Innehåll: 8   17

Det är fest i staden Aven, som precis valt en ny ledare. Din uppgift är att skydda henne och staden, en ära du vunnit i en turnering. Festligheterna pågår fortfarande då du går och lägger dig, men du vaknar av en mardröm samtidigt som djur från stadens underjordiska gångar anfaller staden. Untold Legends är ett rollspel där du utför det ena uppdraget efter det andra och slår sönder en stor mängd monster. Det är lite synd att storyn inte är mer intressant, då känslan är som en väldigt bra fantasy bok. Untold Legends fängslar mig ändå med sin charm och utformning. Man märker tydliga influenser från Diablo 2, där du går upp fort i level i början och snabbt får relativt bra vapen och andra saker som gör monstren till en enkel match. En nackdel är att ”bossarna” i de olika uppdragen är för enkla att ta död på. Det enda som krävs är några helande brygder (healing potions) för att klara av att bli slagen flera gånger om – sedan är det bara att stå och slå, slå och slå.

Du kan spela fyra olika klasser – Bärsärk, Alkemist, Druid eller Riddare – med olika egenskaper och fördelar. Det är en mycket stor spelvärld med många intressanta platser att upptäcka. Det finns omkring 40 olika uppdrag, som varierar i längd och svårighetsgrad. Det finns över tusen föremål och vapen i detta spel, vilket är roligt då du ofta får nya intressanta saker att bära med dig.

Den största nackdelen är laddningstiderna. Vid vissa tillfällen är de uppemot 30 sekunder vilket är irriterande, även om det förmodligen är priset för grafiken...

Grafiken i Untold Legends är i en klass för sig, den fick mig att häpna när jag började spela och effekterna i spelet är välgjorda. Även ljudet håller hög kvalitet, men är relativt monotont och kan bli tjatigt. Untold Legends är ett väldigt bra rollspel till den senaste bärbara konsolen. Helhetsintrycket är gott, det är ett roligt spel som gett många roliga timmars spelande. Jag rekommenderar det till alla som funderar på att köpa någon typ av rollspel till PSP.

Text: Jimmy Karlström

Sätt ditt eget betyg på Untold Legends – Brotherhood of the Blade!

Totalt har 5 personer röstat.