Detta välmatade utökade nummer har tema skräck, med officiella skräckäventyr till Eon och Western, hur du kan använda (mar)drömmar i spel, tips på hur du får till skräck i Mutant:UA, nyskräck, hur du skapar en kuslig stämning och en genomgång av aktuella bräd- och kortspel med skräckanknytning. Allt är inte skräck, ens i ett temanummer. Rollspelare kan se fram emot ytterligare ett äventyr, ett utdrag ur Mittland till Drakar och Demoner samt tips på hur man skapar Trudvangsk stämning. Lajvhobbyn uppmärksammas med en rejäl presentation av 2005 års stora internationella lajv – Dragonbane. Vi är också glada över att kunna presentera ett rykande hett airsoftreportage från Berget 3 och första delen i en mekguide. Och mycket mer.

Innehåll i Fenix nr 4, 2004

Nummer 4 har skräck som tema och innehåller bland annat äventyr till Eon, Western och Saga. Ännu en gång har vi valt att bjuda på 8 extra sidor.

  • Dragonbane - 2005 års stora internationella lajv
  • Medeltiden - Dead or lajv?
  • Under bergens skugga - äventyr till Eon
  • Majnjord - ett utdrag ur Mittland - Drakar och Demoner
  • Författarintervju: Thomas Allvin om Stockholmszonen
  • Att spelleda skräck
  • Skräck i Mutant: Undergångens Arvtagare
  • Eve - The second genesis
  • Japansk nyskräck
  • Reportage från Berget 3
  • Lancelot Games + Rävspel = Sant!
  • Att meka med din airsoftbössa - del 1
  • Att ridas av maran - drömmar i rollspel
  • Städet - äventyr till Saga
  • Fabianos förbannelse - äventyr till Western
  • På andra sidan - i Trudvang: Spelledartips till Drakar och Demoner
  • Skinwalkers - Western
  • Skräck i bräd- och kortspel
 

 
© Gillbring 2006