|
|
|
Detta välmatade utökade nummer har tema skräck, med officiella skräckäventyr till Eon och Western, hur du kan använda (mar)drömmar i spel, tips på hur du får till skräck i Mutant:UA, nyskräck, hur du skapar en kuslig stämning och en genomgång av aktuella bräd- och kortspel med skräckanknytning. Allt är inte skräck, ens i ett temanummer. Rollspelare kan se fram emot ytterligare ett äventyr, ett utdrag ur Mittland till Drakar och Demoner samt tips på hur man skapar Trudvangsk stämning. Lajvhobbyn uppmärksammas med en rejäl presentation av 2005 års stora internationella lajv – Dragonbane. Vi är också glada över att kunna presentera ett rykande hett airsoftreportage från Berget 3 och första delen i en mekguide. Och mycket mer. |
Innehåll
i Fenix nr 4, 2004
Nummer
4 har skräck som tema och innehåller bland annat äventyr
till Eon, Western och Saga. Ännu en gång har vi valt
att bjuda på 8 extra sidor.
- Dragonbane
- 2005 års stora internationella lajv
- Medeltiden
- Dead or lajv?
- Under
bergens skugga - äventyr till Eon
- Majnjord
- ett utdrag ur Mittland - Drakar och Demoner
- Författarintervju:
Thomas Allvin om Stockholmszonen
- Att
spelleda skräck
- Skräck
i Mutant: Undergångens Arvtagare
- Eve
- The second genesis
- Japansk
nyskräck
- Reportage
från Berget 3
- Lancelot
Games + Rävspel = Sant!
- Att
meka med din airsoftbössa - del 1
- Att
ridas av maran - drömmar i rollspel
- Städet
- äventyr till Saga
- Fabianos
förbannelse - äventyr till Western
- På
andra sidan - i Trudvang: Spelledartips till Drakar och Demoner
- Skinwalkers
- Western
- Skräck
i bräd- och kortspel
|
|